"Geometri ve Origaminin Dansı: Türkiye’den Avrupa’ya Kültürel Köprüler " Projemiz Başladı!
Okulumuz İngilizce öğretmeni Sude Güngör’ün ve Romanya’dan bir öğretmenin kurucu ortaklığını yaptığı “Geometri ve Origaminin Dansı: Türkiye’den Avrupa’ya Kültürel Köprüler” isimli uluslararası eTwinning projesi hayata geçirildi. Bu anlamlı proje, origami sanatı ve geometrik şekiller üzerinden Türkiye ve Avrupa’nın kültürel mirasını birleştirmeyi hedefleyen yaratıcı bir sanat ve eğitim girişimidir.
Projede, katılımcılar ülke bayraklarını, çeşitli birçok kültür desenlerini keşfedecek. Matematiksel kavramların sanatsal bir şekilde öğrenilmesini sağlayan proje, aynı zamanda katılımcıların kültürel farkındalık, yaratıcılık ve sürdürülebilirlik becerilerini geliştirmelerine de olanak tanıyacaktır.
·Matematik ve sanatın buluşmasını sağlayarak geometrik şekillerin farklı kullanım alanlarını keşfetmek.
·Türkiye ve Avrupa’dan geleneksel motifleri öğrenerek kültürlerarası bir köprü oluşturmak.
·Yerel ve geri dönüştürülebilir malzemelerle çevre dostu bir yaklaşımı teşvik etmek.
Proje kapsamında Türkiye ve Avrupa’dan öğrenciler, kendi ülkelerine özgü desen ve motifleri araştırarak bunları origami sanatiyla yeniden inşa ediyor. Bu süreçte, öğrenciler hem kendi kültürlerini daha iyi tanıyor hem de diğer kültürlerle etkileşime geçerek farklılıkları ve benzerlikleri görüyor.
Projenin yenilikçi yönlerinden biri, matematik ve sanattı bir araya getirerek öğrencilerin hem analitik hem de yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesi.
Origami teknikleriyle geometrik motifler oluştururken, öğrenciler simetri, algoritmik düşünme ve problem çözme gibi matematiksel kavramlarla uygulamalı bir şekilde tanışıyor. Origami ve geometri, sınırları aşan bir projeyle bir araya geldi. "Geometri ve Origaminin Dansı: Türkiye’den Avrupa’ya Kültürel Köprüler" adı verilen proje, Türkiye ve Avrupa’nın zengin kültürel motiflerini origami sanatıyla buluşturarak yaratıcılık, matematiksel düşünme ve kültürel farkındalığı artırmayı amaçlıyor.
Projenin sonunda, her iki ülkeden öğrenciler tarafından üretilen eserler dijital ve fiziksel sergilerde sunulacak. Ortak motif çalışmalarıyla Türk halılarındaki geometrik desenlerle Gotik vitraylar birleştirilecek, kültürel köprüler kağıt katlama sanatında hayat bulacak. öğrencilerin matematiksel ve yaratıcı becerilerinin gelişmesi, farklı kültürlere dair farkındalığın artması ve çevre dostu malzemelerle sanat üretimi bulunuyor. Ayrıca, proje sayesinde öğrenciler arasında kültürel etkileşim ve iş birliği geliştirilecek.
Projeye Türkiye ve Avrupa’dan 11-15 yaş arası öğrenciler katılıyor. Öğrenciler, her ay düzenlenen çevrimiçi toplantılarda çalışmalarını paylaşıyor ve geri bildirimlerde bulunuyor. Bu süreç, hem bireysel hem de grup çalışması becerilerinin gelişmesine olanak tanıyor.Origaminin ve geometrinin kültürel öğelerle dans ettiği bu proje, hem sanatsal hem de kültürel bir birlikteliğin örneğini sunuyor. Projenin sonunda, öğrencilerin eserleri aracılığıyla kültürler arası köprüler kurularak farklılıklar birleşiyor.